zijn er oogdruppels of dergelijke om ogen die gevoelig zijn aan licht te behandelen ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Optiek
1.9K

Het beste antwoord

Er zijn verschillende redenen te bedenken waardoor iemand overgevoelig voor licht kan zijn. Er is geen enkel "druppeltje" wat voor al die oorzaken zal helpen!

Belangrijk is de (meest waarschijnlijke) oorzaak van de lichtgevoeligheid te laten bepalen. Als de oorzaak bekend is, kan pas worden bepaald of er behandeling mogelijk is en/of hoe verlichting van de klacht kan worden verkregen.

Primair raad ik u aan om uw klacht te laten onderzoeken door een optometrist. Aan de hand van uw voorgeschiedenis en onderzoeken kan deze optometrist u adviseren of doorverwijzen naar bv een oogarts als het vermoeden van de oorzaak binnen het werkveld van de oogarts ligt.

Praktijkadressen van optometristen vindt u op www.optometrie.nl
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Die zijn er ongetwijfeld. Je oogarts zal je er alles over kunnen vertellen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik weet niet hoe ernstig het bij jou is, ik heb zelf fotofobie. Al kijk ik als het mistig is naar de lucht beginnen mijn ogen al te prikkelen. Ik ben naar de opticien geweest en aan hun gevraagd wat er tegen te doen is, ze zeiden dat oogdruppels er niet zijn (zal nu vast wel) maar een goede zonnen bril op sterke, hiermee bedoel ik hoe donker het glas moet zijn. Hopelijk heb ik je een beetje geholpen!