Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

zijn er oogdruppels of dergelijke om ogen die gevoelig zijn aan licht te behandelen ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Optiek
1.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Er zijn verschillende redenen te bedenken waardoor iemand overgevoelig voor licht kan zijn. Er is geen enkel "druppeltje" wat voor al die oorzaken zal helpen!

Belangrijk is de (meest waarschijnlijke) oorzaak van de lichtgevoeligheid te laten bepalen. Als de oorzaak bekend is, kan pas worden bepaald of er behandeling mogelijk is en/of hoe verlichting van de klacht kan worden verkregen.

Primair raad ik u aan om uw klacht te laten onderzoeken door een optometrist. Aan de hand van uw voorgeschiedenis en onderzoeken kan deze optometrist u adviseren of doorverwijzen naar bv een oogarts als het vermoeden van de oorzaak binnen het werkveld van de oogarts ligt.

Praktijkadressen van optometristen vindt u op www.optometrie.nl
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Die zijn er ongetwijfeld. Je oogarts zal je er alles over kunnen vertellen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik weet niet hoe ernstig het bij jou is, ik heb zelf fotofobie. Al kijk ik als het mistig is naar de lucht beginnen mijn ogen al te prikkelen. Ik ben naar de opticien geweest en aan hun gevraagd wat er tegen te doen is, ze zeiden dat oogdruppels er niet zijn (zal nu vast wel) maar een goede zonnen bril op sterke, hiermee bedoel ik hoe donker het glas moet zijn. Hopelijk heb ik je een beetje geholpen!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding