Is er een manier om medisch heterochromie te verkrijgen ?

dus met andere woorden is er een manier om heterochromie te verkrijgen? want ik heb hele donkere ogen en vroeg me af of 1 van me oog naar groen of licht blouw kon gaan,tegenwoordig is er lazering ect..maar is er ook n serum of wat er ook erop mag lijken te verkrijgbaar?
ik weet wel dat er n middel is die Latanoprost heet maar die maakt de ogen denk ik alleen maar donkerder ,bedankt voor het lezen en alvast bedankt als je n goeie antwoord erop weet ;)

Toegevoegd na 13 minuten:
Over lenzen daar weet ik heel veel van ja maar heb liever iets dat PERNAMENT is en geen lenzen ,was best wel benieuwd of er mensen zijn die hier echt verstand van hebben ;/

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Optiek
1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
..."of 1 van me oog naar groen of licht blouw kon" Even controleren:
Bedoel je dit:
Of ik een van mijn ogen naar groen of lichtblauw kan veranderen?
Ritsuka
11 jaar geleden
Wees blij met de ogen die je hebt, gebruik gewoon een speciale kleurlens voor een feestje ofzo.

Antwoorden (2)

Nee, behalve door kleurlenzen kun je je oogkleur niet veranderen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heterochromie is de medische benaming van kleurverschil in de iris van het linker en rechter oog, of waarin één iris verschillende kleuren heeft.
Het is een fout in de pigmentkleuring.
Het komt bij mensen zelden voor.

Het ontstaat vaak na een ontsteking aan het regenboogvlies en veroorzaakt vaak ook een ongelijke pupillenwijdte. Het kan uiteindelijk tot grijze staar of andere vertroebelingen leiden.

En jij wilt iets, wat je ogen dusdanig beschadigen,
dat ze verschillend van kleur gaan worden?

Er is wel een manier:
Oorzaken van buitenaf die heterochromie veroorzaken zijn namelijk o.a. een bloeding die in het oog heeft plaatsgevonden, een ontsteking, beschadiging van het oog door een ongeluk, langdurig gebruik van oogdruppels of een tumor in het hoofd. In deze gevallen is de pigmentvorming in het oog aangetast.

Ga je gang.
------------------------------------

Latanoprost is een geneesmiddel tegen o.a. glaucoom.
Uitsluitend op recept verkrijgbaar.
Het bevordert de afvoer van oogkamervocht.

Mogelijke bijwerkingen, waar jij op doelt: Iris, langzame bruinkleuring, vooral bij irissen met een gemengde kleur.
Alle andere nare bijwerkingen daar gelaten......
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ritsuka
11 jaar geleden
Tsja, je moet er wat voor over hebben ;)