ik heb oogpijn,men zegt dat dit komt door de druk in het oog,maar hoe komt dit en hoe geraak ik er van af

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Optiek
1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ging ooit naar de huisarts voor oogdruppels die je alleen op recept kan krijgen. Gewone druppels hielpen niet. Eindstand: ik bleek een te snel werkende schildklier te hebben. Niet om je bang te maken, maar een vage klacht kan een uiting zijn van een serieuzer probleem. Blijf er daarom niet mee rondlopen... En oogpijn sucks, i know.

Antwoorden (4)

men zegt...
men kan zoveel zeggen, ga liever even langs je huisarts.
als het druk in de oogbol is, kan dat bijv komen door hoge bloeddruk.
er zijn medicijnen voor, maar het is niet iets waar je mee moet doorlopen.
haast is dan geboden, maar voor hetzelfde geld is het iets onschuldigs.
gewoon even langsgaan!
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bloeddruk staat geheel los van de oogdruk. Je kunt een hele hoge oogdruk hebben (30 of hoger) terwijl je bloeddruk laag is. Ben geopereerd aan glaucoom toen ik 3 weken oud was, weet alles van hoge oogdruk. Gewoon even de druk laten meten bij een dokter in het ziekenhuis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of bij de opticien, die kunnen dat ook!
Oogpijn wordt meestal veroorzaakt door oververmoeidheid.
Als iemand vaak achter de televisie/computer zit, zijn de ogen geconcentreerd. Dit kost behoorlijk veel energie.

Hierdoor kan er pijn ontstaan.
Meestal is goed rusten een remedie. Spoelen met hand-warm water is altijd goed om je ogen aan te bieden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
KAN een teken van loslatend hoornvlies zijn. KAN een vorm van migraine zijn. Advies: bel naar de huisartsenpost!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het hoornvlies kan niet losgaan. Een verhoogde oogdruk voel je ook niet. Mijn advies als opticien is dan ook om eens je ogen te laten meten bij een optiekzaak bij je in de buurt. Kan inderdaad gewoon spanning zijn door teveel turen.