Ik zie zwarte vlekken als ik naar buiten loop, wat is dit?

Als ik naar buiten loop zie ik voor enkele seconden een heleboel zwarte vlekken. Ben benieuwd wat dit inhoudt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Optiek
Ritsuka
11 jaar geleden
Eet en drink je genoeg?

Het beste antwoord

Dan kijk je op het moment tegen de zon in als je die richting op gaat. Je pupillen moeten dan heel sterk corrigeren van groot naar klein, omdat het licht zeer fel is. Dat aanpassen kan tijdelijk vlekken in je zicht veroorzaken. Maar zodra je ogen aan het zonlicht gewend zijn is dat over.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oke, bedankt!

Andere antwoorden (1)

Je ogen moeten even wennen aan het felle licht wennen. Doordat je van donker naar fel licht loopt worden je pupillen kleiner, ze gaan in de zonlicht modus. Dat geeft een reactie naar je hersenen die die snelle verandering zien als zwarte vlekken.