Ik heb zwarte vlekjes voor m'n ogen, hoe kan ik daar vanaf komen?

Ik heb soms opeens zwarte vlekjes voor me ogen die heel snel komen en weg gaan. Na ongeveer een uur komen ze weer terug. Dit heb ik met name op mijn werk, heel soms thuis en op school. Ik werk in een kleding zaak. Weet iemand misschien hoe dit komt of wat het is?

Toegevoegd na 7 minuten:
maar de vlekjes bewegen niet. Het is er maar 1 seconde, maar het is er wel vaak.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Optiek
1K

Antwoorden (3)

Dat zijn mouches volantes, zwevende frummeltjes in je oogvocht. Meestal vallen ze je pas op als je in helder licht bent of als je vermoeid bent.
Je doet er niets aan (behalve oppassen met al te fel licht en zorgen dat je goed uitrust), dus maak je geen zorgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb een nikkelallergie met kruisreactie op histamine. Ik merk dat als ik teveel ijzerhoudende en histaminehoudende dingen eet en drink, deze frummeltjes verergeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je dat al weet, zou ik proberen m'n voeding aan te passen. Rommel niet teveel zelf, want ijzer heb je nodig.
Overleg eventueel met je huisarts of een diëtist je een goed voedingsadvies kan geven.
En misschien is het soort info dat je nu geeft, handig om in de toelichting op je vraag te vermelden.
Toch maar even naar de dokter en/of de oogarts. Je hebt maar twee ogen en als het mis gaat, gaat het heel erg mis.
Ik heb mij gezichtsvermogen op het laatste nippertje gered door toch maar even naar de dokter te gaan hoewel iedereen riep dat het wel zou meevallen. Moest ik wel gelaserd worden.
Hert kunnen ook migraine verschijnselen zijn, maar eerst naar de dokter dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat jij hebt, heb ik in het verleden ook regelmatig gehad.

Ik stelde de vraag, wat het was en of dat gevaarlijk kon zijn, destijds aan mijn oogarts.

Zijn antwoord luidde: Wat jij hebt is een los zittende cel die af en toe je in gezichtsvermogen waarneembaar is.

Het gaat vanzelf weer over..al kan het best een tijdje duren.

Het is ook niet gevaarlijk..hoogstens een beetje storend..

Niettemin kun je beter even je arts raadplegen..omdat die je er precies over kan informeren..

Want al zijn de symptomen dezelfde als die ik had, tòch is het niet honderd procent zeker dat om dezelfde 'kwaal'gaat.

Groet,

Ton