Is 1oogmeting genoeg voor zowel lenzen als bril?

Inclusief cylinder afwijking?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Optiek
3K

Antwoorden (1)

Mijn bril heeft een wat andere sterkte dan mijn lenzen, ik weet niet precies meer hoe groot het verschil was, maar er is dus in ieder geval wel verschil. (Ik heb een - afwijking, geen cilinder en mijn bril op een andere plek gehaald dan mijn lenzen)
Maar als je in één keer bij dezelfde opticien een bril en lenzen haalt weet die er wel raad mee denk ik.

Meestal testen ze sowieso je ogen nog even voordat je een bril krijgt, je kunt ook door de tijd heen veranderen van sterkte. Dus wat is de reden dat je maar 1 oogmeting hebt?