Dubbel zien en het gevoel dat er te weinig licht in je oog valt, wat kan dat zijn?

Sinds gisteren zie ik lichtelijk dubbel, lichtbronnen hebben een soort vage 'halo' boven waar ze echt zitten, heb ik last met kijken op beeldschermen en heb ik het gevoel dat er te weinig licht in mijn oog komt (alles lijkt pixelig). Ik heb het met beide ogen, en het maakt niet uit of ik mijn bril op heb of af zet. Ik ben een beetje verziend, begin een tikje bijziend te worden en heb normaal gesproken wat last van nachtblindheid. Wat kan dat zijn?

Verder geen hoofdpijn of zo, maar ik erger me er natuurlijk wel aan.

En natuurlijk snap ik dat ik maandag naar de dokter moet als het dan niet over is.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Optiek
1.1K

Antwoorden (3)

Misschien iets te veel ingespannen/ Oververmoeidheid of stress? Eventueel diabetes,althans het begin van?
Je geeft zelf al aan dat je maandag naar de dokter gaat, zeer verstandig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Stippel, ik zou je willen adviseren om nu even langs een huisartsenpost te gaan om je oogdruk te laten meten.
Mogelijk heb je uveitis ( maar kan natuurlijk ook wat anders zijn ) en het beste is dat meteen te behandelen.

Mocht er verder niets aan de hand zijn dan sturen ze je wel terug en kan je alsnog maandag naar je eigen arts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Het lijkt mij inderdaad verstandig om nu al te gaan,ik weet niet of er een oogziekenhuis bij je in de buurt is en anders wat absor al aangeeft,naar de huisartsenpost en niet wachten tot maandag.
kan ook heeft te met bloeddruk te maken