Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wat kan je doen tegen verzwakte ogen door leeftijd?

Ik heb altijd goed gezien, maar sinds enige tijd gaat dit met forse schreden achteruit. Alhoewel ik natuurlijk een bril draag, zou ik iets willen doen om het proces wat minder snel te doen lopen. Liefst natuurlijke middelen : oogoefeningen, homeopathie. Als dit allemaal niet zou helpen : is een laserbehandeling aangewezen bij dit soort oogaandoening?

Toegevoegd na 3 uur:
mijn ogen zijn uitgebreid onderzocht, ook al omdat wij een erfelijke oogziekte hebben in onze familie. het is geen aandoening, ik heb de erfelijke ziekte ook niet. Ik ben hiervoor naar een goede oogarts gegaan, die me zei dat mijn ogen "normaal" zijn gezien mijn leeftijd. Dat er dus niets buitensporigs aan de hand is.

12 jaar geleden
in: Optiek
1.6K
fremar
12 jaar geleden
Spreek er eens met uw oogarts over.
liveisgreat
12 jaar geleden
heb ik al gedaan hoor, maar die zegt "niks aan te doen, aanvaard het gewoon maar"...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zou eens een andere oogarts kunnen proberen.
burgos
12 jaar geleden
Een arts die vind dat je dit moet aanvaarden?
sorry hoor, er is toch voor elk oog probleem
een oplossing,wat is dat nou.
Ik zou zeker een andere oogarts proberen.
In deze tijd is toch niets on mogenlijk.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Een goede zonnebril dragen.
Een van de grote boosdoeners is de zon: onze ogen worden dagelijks blootgesteld aan grote hoeveelheden zonlicht. Deze zonnestralen bestaan uit zichtbaar en onzichtbaar licht. Tot deze laatste categorie behoren de UV-stralen. Deze kunnen na langdurige blootstelling schade veroorzaken aan de ogen. Het is zelfs zo dat mensen die hun ogen veelvuldig blootstellen aan zon tot 4 keer meer kans hebben op cataract.

Minder computeren.
Bijna net zo gevaarlijk als UV-stralen is het langdurig turen naar een computerscherm. Terwijl mensen zich bewust zijn van het schadelijke effect van UV-stralen, zijn de nefaste gevolgen van een computerscherm nog altijd onderschat. Het is belangrijk om elke 20 tot 30 minuten een korte pauze in te lassen wanneer men achter een computerscherm zit.

Jaarlijks op controle.
Het is aangeraden jaarlijks op controle te gaan bij de oogarts. Deze kan immers meer controleren dan alleen slecht zicht.

In principe kunnen alle mensen tussen 18 en 60 jaar die een bril of contactlenzen dragen een laserbehandeling krijgen. Maar je zal eerst je ogen moeten laten onderzoeken om te weten welke oogaandoening je precies hebt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Wortels zijn goed voor de ogen, dit is geen fabeltje.
En een laserbehandeling is ook mogelijk, al brengt dit wel risico's met zich mee. En volgens mij kun je je ogen niet trainen op iets als dit probleem, want dan zou je ze alleen maar meer belasten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou echt niet blijven denken wat doe ik hier aan.
Ga gewoon even naar een opticien,en vraag of je
ogen even nagekeken kunnen worden.
Mijn vrouw had ook deze problemen,nagekeken,
en naar de oogarts gestuurd, daar werd staar
geconstateerd.
Dus je kan niet voorzichtig genoeg zijn.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
liveisgreat
12 jaar geleden
alles is goed onderzocht, het is gewoon de leeftijd hoor...

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding