Ik heb last van branderige ogen bij het dragen van een bril, maar niet wanneer ik lenzen draag. Hoe kan dit?

Ik heb jarenlang maandlenzen gehad en nergens last van gehad, sinds een paar maanden overgeschakeld naar een bril en sindsdien veel last van branderige ogen. Heb al laten nakijken bij de opticien maar die zag niet vreemds, en ook druppelen helpt niet.
Als ik mijn lenzen weer in doe is het probleem over. Hoe kan dit, en wat kan ik doen om toch een bril te kunnen bijven dragen. ?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Optiek
1.2K

Antwoorden (1)

Vermoedelijk heeft dat te maken met hoe vaak je knippert. Contactlenzen laten jou vanzelf geregeld knipperen, want ze worden anders te droog en kunnen dan niet meer drijven. Dat om de zoveel seconden knipperen vergeet je blijkbaar zodra je een bril draagt, maar jouw ogen hebben daar duidelijk wel behoefte aan. Dus de oplossing is dat jij jezelf gaat aanleren om even vaak te knipperen als tijdens het dragen van de lenzen. De eerste tijd zul je daar bewust aan moeten denken. Maar op den duur zal het een automatisme worden.
Amadea