Ik heb onlangs pas een bril. Moet ik deze de hele tijd dragen?

Mijn sterktes zijn -0.5 en -1.5, ik had alleen een bril gehaald om op het bord te kunnen lezen, maar nu is mijn vraag: moet ik het de hele tijd dragen? Met andere woorden, worden mijn ogen slechter als ik het niet draag?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Optiek
1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alleen voor het bord haha!
Deja vu!
Nu jaren later draag ik afwisselend lenzen of een bril. Alle twee hebben ze voor en nadelen. Maar remember;
Brillen zijn cool!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou even langs de opticien fietsen en het vragen. Zij weten het beste wat goed en slecht is, in zijn algemeen én in jouw specifieke geval. GV'ers weten daar veel minder vanaf.

Antwoorden (3)

Als je alleen een bril hebt om op het bord te kunnen lezen hoef je hem niet de hele tijd te dragen. De sterkte van jouw glazen is nogal laag.
Je ogen worden niet slechter als je je bril niet draagt.
Natuurlijk kunnen je ogen in de loop van de tijd wel achteruitgaan, maar dat komt niet omdat je je bril niet de hele dag op hebt. Dat is een natuurlijk proces.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
nee dat hoeft niet maar het is wel aan te raden, je ogen gaan namelijk naar je bril "staan" en als je hem op en af zet gaan je ogen vermoeiend aanvoelen aan het einde van de dag. Ik weet dit uit eigen ervaring omdat ik toen ik jong was een beetje te ijdel was...

naar mate de ouderdom komt, komt soms, heel soms ook de wijsheid...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je moeite hebt met het lezen van het bord bijv., zet hem dan op. Je hoeft hem niet altijd te dragen als je hem niet constant nodig hebt.