Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik meerdere soorten ijzer slikken?

Ik heb een krap ferritinegehalte en duik na mijn menstruatie net onder de ondergrens, waardoor ik restless legs krijg en vermoeid raak. IJzerpillen (staaltabletten) van de huisarts hebben te weinig effect (geen, zeg maar) en voor een ijzerinfuus is het allemaal niet ernstig genoeg. Ik slik nu ijzer bisglycinaat, maar wil op dag 1-7à8 van mijn cyclus nog vloeibare ijzer erbij gebruiken, BlueIron of Florovital. Kan dit of is dit een recept voor nog meer ellende?

Thecis
48 minuten geleden
Het lijkt mij beter om dit met de huisarts te bespreken. Vanuit mijn oogpunt (welke niet medisch is) zou het geen kwaad kunnen MAAR ik ken uw geschiedenis niet, weet niet wat de andere bloedwaardes zijn en kan derhalve geen enkele zinnige opmerking hierover maken die enige zekerheid kan geven. Eenieder die denkt dat die dat wel kan, liegt bij voorbaat (hoe hard dit ook klinkt).
Ritsuka
40 minuten geleden
Vitamine C zorgt ervoor dat ijzer beter opgenomen word. Probeer eens wat fruit te eten bij je ijzer pillen

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing