Ik gebruik Temazepam door slapeloosheid en voel mij nog moe kan dit?

Sinds afgelopen week donderdag gebruik ik deze medicatie ik sliep niet meer. Ik heb daarbij ook te hard gewerkt denk dat ik meer gedaan heb dan ik kan. Heb nu een paar nachten geslapen met de pillen maar voel mij nog steeds moe en in de ochtend duf kan dat dat je van slaapmiddelen ook moe word probeer wel iets te doen maar ben nog te moe. Maandag moet ik weer proberen aan het werk te gaan want ik heb ook teveel hooi op mijn vork genomen. Wat is nu wel en niet goed om te doen als je zo moe voelt het liefs lig ik de hele dag niets te doen maar volgens mij wordt je daar nog moei er van.
probeer wel dingen te doen beetje ontspannen moet toch ?
Ik had nu mijn eigen huisarts niet had vervanger als over 2 weken nog zo voel dan moet ik terug. Ik voelde mij al een tijdje moe vooral in het weekend.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.2K

Antwoorden (4)

U lijkt mij aardig op weg om een burn out te ontwikkelen,eens je eigen huisarts terug zou ik dit toch eens grondig met hem bespreken en om dan verder te bekijken of een langere ziekte periode niet wenselijk is.Die medicatie zou ik dan toch verder gebruiken en is die sufheid(en moeheid) eerder het gevolg van je psychische toestand.
fremar
11 jaar geleden
Temazepam is een kortwerkend inslaap middel. Daar heb je overdag geen last meer van, je moeheid ligt niet aan de medicatie.
Als je nu wel slaapt dan heb je dus meer rust nodig. Bovenstaande antwoord is dan een goede tip:
Bespreek met je huisarts hoe je je verder voelt. En hou vast bij of je beter inslaapt en door slaapt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je nooit dit soort middelen hebt gebruikt dan kan je in het begin inderdaad 'gaar 'worden ervan. Hoe dan ook, gebruik het middel niet langer dan enkele weken omdat je er snel afhankelijk van kan worden. Eerder denk ik dat de moeheid een gevolg is van uitputting. De hele dag niets doen is geen oplossing ookal is het niet erg om je daar enkele dagen aan over te geven. Als je na veel rust nog steeds moe bent, nergens zin in hebt en overal tegenop begint te zien, dan los je dat niet op met een slaappilletje. Je hebt dan echt teveel van jezelf gevraagd. Dus: Knap je niet snel op na flink uitrusten, ga dan terug naar je huisarts. Denk van te voren even na hoe je zelf vind dat het met je gaat. Bespreek dat met je arts. Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Temazepam is geen medicijn in de zin van een geneesmiddel, want je lost er niets mee op. Het is zelfs mogelijk dat je er meer hinder van ondervindt dan dat je je er beter door gaat voelen door de bijwerkingen. In tegenstelling tot wat er in een ander antwoord beweerd wordt komt slaperigheid overdag (bij gebruik 's avonds) vaak voor bij dit middel, samen met andere bijwerkingen waar je je vervelend van kan voelen. Bij dagelijks gebruik langer dan een week of twee wordt het middel minder werkzaam waarbij de verslavingskans toeneemt. Je kunt inderdaad beter andere manieren zoeken om je draagkracht-draaglastbalans weer op orde te krijgen. Die moeheid zit in je hoofd en vertaalt zich ook lichamelijk. Ga vooral iets doen met je weekends, wandelen of sporten in de buitenlucht.