Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik wil mijn neusspray Azelastine/fluticason combineren met een neusdouche, hoeveel tijd tussen beide?

Ik gebruik nu al een aantal maanden Azelastine/fluticason neusspray.
In deze spray zit en antihistamine en corticosteroïden.
Vroeger waren beide werkzame stoffen niet in één spray gecombineerd.
Als ik meer klachten heb, moet ik kortdurend (5 tot 7 dagen) xylometazoline neusspray gebruiken voordat ik Azelastine/fluticason gebruik. De holtes worden dan wijder gemaakt, zodat de Azelastine/fluticason beter kan inwerken.

Nu heb ik een aantal jaar geleden ook een neusdouche gebruikt.
Zojuist bedacht ik dat deze de neusholtes ook goed schoonmaken en xylometazoline wellicht onnodig is.

Mijn vraag:
Is het verstandig om de neus te spoelen en dan meteen Azelastine/fluticason te gebruiken of is het beter om tijd ertussen te laten?
Ik weet dat ik kan bellen met bijvoorbeeld de huisarts, maar dat is bijna niet te doen (lang wachten, onderbezet etc)
Wellicht heeft iemand hier ervaring met neusspoelen en een (kan ook andere) spray erna.

tinus1969
een uur geleden
Eigenlijk is dit eenngoede vraag voor je apotheek.
Ritsuka
15 minuten geleden
Inderdaad, je apotheek kan je adviseren over correct medicijngebruik en wat je mag combineren.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing