Bestaat er een vervangmiddel voor merthylfenidaat?

Het gaat om een persoon met zware tolerantie die tot wel 300mg per dag neemt. De persoon heeft ADD en enorme vermoeidheidsklachten, ook cptss. Zonder de medicijnen is ze extreem verward en uitgeput. Haar functioneren is dan heel beperkt en ze heeft dan zorg nodig. Dit terwijl met de medicatie, ze een vrij normaal leven lijdt. Echter loopt zij telkens tegen de lamp bij apothekers en dokters omdat die hoeveelheid dus wel een ernstige verslaving is. Op een andere manier als apothekers valse voorschriften geven, aan de medicatie geraken lukt haar niet door haar beperkte vriendenkring. Zij zit nu dus juridisch in de problemen, maar stoppen mislukt telkens weer en lijkt haar levenskwaliteit zeker niet te verbeteren. Kan zij een legaal ander middel proberen om haar te helpen van de methylfenidaat (medikinet) af te geraken?

een jaar geleden
1.7K
tinus1969
een jaar geleden
Strattera al geprobeerd?
tinus1969
een jaar geleden
Overigens kan die vermoeidheid wel eens het gevolg zijn van overmatig methylfenidaat gebruik.

Antwoorden (1)

Ik zou wat minder denken in termen van symptoombestrijding en een enkel middel. Zou beginnen met kijken naar het voedingspatroon. Een orthomoleculair therapeut zou kunnen kijken naar wat ze nog meer nodig zou hebben. Hele biochemie van je lichaam is namelijk van belang, zoals voedingspatroon, darmflora, belasting door gifstoffen, overmaat aan exorfinen, tekort aan een bepaald enzym en tekorten aan voedingsstoffen.
Een middel als LTO3 of dit vergelijkbare middel met theanine en omega 3 kan het wel ondersteunen. Medicijnen zijn sowieso slecht dus een ander regulier middel geeft ook bijwerkingen.
Bij trauma's zijn er naast EMDR nog andere methoden die kunnen helpen de emotionele lading van een trauma te verminderen. Denk aan Access Bar en de Body Code. Natuurlijk wel uitkijken met wat je op alternatief gebied opzoekt. Altijd naar jezelf blijven luisteren.
Ik kon even niet op de naam komen maar mucuna kan ook de aanmaak van dopamine verbeteren.
Verwijderde gebruiker
een jaar geleden
Cryofiel
een jaar geleden
Orthomoleculair therapeuten zijn er nog nooit in geslaagd te laten zien dat hun behandelingen werken.