ik slik oxycodine, pregabaline, naproxen en krijg een antibioticakuur, kan dit samen?

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
2.2K
tinus1969
2 jaar geleden
Dit is een vraag voor je apotheek. Die weten dat of kunnen dat grondig uitzoeken.
Thecis
2 jaar geleden
Zeer juist @Timus
Een van de kerntaken van de apotheker is kijken of de voorgeschreven medicatie goed samen gaat met de bestaande medicatie. Heb je twijfels, overleg dit dan ook met de apotheker.
Ritsuka
2 jaar geleden
Vragen over medicatie moet je niet stellen aan onbekende mensen op het internet
SentWierda
2 jaar geleden
Prima reactie van tinus1969. Als aanvulling: bij de apotheek zijn alle eerder voorgeschreven medicijnen bekend. Elke keer dat je een nieuw medicijn krijgt voorgeschreven, wordt door de apotheek uitgezocht/gecontroleerd of dit medicijn bij de eerder voorgeschreven medicijnen past.

Antwoorden (1)

Als je huisarts dit heeft voorgeschreven en de apotheek de kuur ook na controle van jouw medicijngebruik heeft verstrekt, kan het samen gebruikt worden.

Oxycodine KAN door antibiotica wel minder goed werken, maar dat is klaarblijkelijk een ingecalculeerd risico: het niet gebruiken van antibiotica zal nog slechter zijn.
Vanzelfsprekend had je deze vraag beter aan je huisarts kunnen stellen: door het antwoord van een volstrekt onbekende op internet ben je nu misschien (onnodig) geschrokken…
Toegevoegd op 30 augustus 2021 07:36: tekst
SimonV