Hoe lang blijft Antabus in je lichaam zitten?

Ik heb vanavond rond 20.30 een volledig antabus genomen in het bijzijn van mijn partner, on hem een plezier te doen, want hij wil stoppen met drinken, ik ben daar nog niet aan toe, ik zit vol zorgen, ommenteel, en nu brengt alcohol me nog rust, zolang de problemen niet zijn opgelost, wil ik in de avond mijn troost zoeken in alcohol ( niet teveel) . Hoe lang blijft dit spul in mijn lichaam zitten?

Rieneke1
2 jaar geleden
Als jouw partner wil stoppen is dat zijn beslissing. Als jij wil stoppen is dat jouw beslissing. Als je er nog niet aan toe bent, ben je er nog niet aan toe, en is het geen goed idee om medicatie te nemen alleen om hem te plezieren, Sterkte!

Antwoorden (2)

Volgens Jellinek werkt het middel 24 uur, en kun je het tot 14 dagen na inname nog merken dat het in je bloed zit.
2 jaar geleden
tinus1969
2 jaar geleden
Kortom, voor de zekerheid 14 dagen geen alcohol.
Antabus en Refusal zorgen dat je niet goed meer tegen alcohol kan. Je wordt ziek als je toch drinkt. Dit soort middelen worden wel aversiemiddelen genoemd. Het zijn hulpmiddelen om het niet-drinken vol te houden. Als je weet dat je niet meer kunt drinken, hoef je niet meer te twijfelen als je later op de dag een zwak moment krijgt.
Het middel werkt in principe 24 uur, maar mensen kunnen tot 14 dagen na inname nog steeds merken dat het medicijn in hun bloed zit. Antabus en Refusal werken niet verslavend.