Pillen slik je veel gemakkelijker weg door ze in een lepel yoghurt of vla te leggen, en die yoghurt of vla dan met pil en al in te slikken.
.
Omdat het doorslikken van een pil of capsule met zeg maar een ‘dikkere vloeistof’ (zoals yoghurt en vla) gemakkelijker gaat bestaat er zelfs speciale slikgel, verkrijgbaar bij de apotheek.
Ook appelmoes en jam kunnen als ‘slikgel’ dienen, mits het mag in combinatie met het betreffende medicijn.
Toegevoegd op 08 maart 2021 00:57: bron, tekst
3 jaar geleden
Amadea
3 jaar geleden
Vraag dan eerst wel aan de apotheker of dat voor jouw medicijn wel goed is.
Bordensteker
3 jaar geleden
Dat is wel een goede aanvulling, bedankt. Ondanks dat melkproducten niet voor elk medicijn geschikt zijn, blijkt het wel een populaire methode, zie ook deze specifiek op yoghurt gerichte vraag:
https://www.startpagina.nl/v/gezondheid/vraag/81388/yoghurt-water-pil-slikken/
Neem een slokje water in je mond, leg het medicijn zo ver mogelijk naar achteren op je tong en slik het geheel met een half glas water weg.
Amadea