kan je misselijk worden van magnesium hydroxide?

ik ben gister begonnen met magnesium hydroxide 2 sochtends 2 savonds kauwtabletten alleen ben ik er kotsmisselijk van geworden en wat duizelig wil alleen maar liggen ook geen eetlust meer zie ook niks bij de bijwerkingen alleen diaree. kan je hier dus echt misselijk van worden ?

3 jaar geleden
2.2K
Ritsuka
3 jaar geleden
Misschien moet je het tijdens de maaltijd innemen
Erna55
3 jaar geleden
Gebruik je deze medicatie op voors hrift van de arts? Gebruik je het zoals net je is voorgeschreven ?
sibel1990
3 jaar geleden
ik gebruik het op voorschrift van mijn MDL arts het kan op ieder moment ingenomen worden ik neem het na het eten in maar ik wist niet dat je er misselijk van kon worden. ergens anders staat namelijk alleen diaree ben er beroerd van geworden. maandag gaat ze me terug bellen gelukkig dankjewel voor je antwoord nu weet ik in ieder geval dat je er misselijk van kan worden

Antwoorden (1)

Ja. De werkzame stof in magnesiumhydroxide is magnesiumoxide.
Magnesiumoxide kan als bijwerking braken en misselijkheid geven, zij het zelden.
Voorzichtigheid dient te worden betracht bij patiënten met een gestoorde nierfunctie. Bij chronisch gebruik en bij nierinsufficiëntie kan hypermagnesiëmie ontstaan. Hypermagnesiëmie kan zich uiten als hypotensie, misselijkheid, braken, ademhalingsdepressie, bradycardie en coma.
SimonV