Hoelang duren bijwerkingen van clonidine na stoppen?

Ik nam clonidine omdat ik tics heb vanwege Gilles de la tourette, deze werd mij voorgeschreven door de neuroloog. Na bijna 2 weken begon ik mij enorm depressief te voelen en de dokter zei dat dit een bijwerking is van de medicatie. Ik ben dan gestopt met clonidine in te nemen maar nu een week verder voel ik mij nog steeds depressief. Is dit normaal? Hoelang kan dit zo duren?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
2.1K
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Vraag aan de specialist vervangende medicatie.
Je kunt ook bij de apotheek langs gaan.
Vergeet niet de bijsluiter nog eens goed te lezen.
Griffin
3 jaar geleden
Depressie is geen bijwerking van dit medicijn, maar als je van nature neerslachtig/depressief bent dan verergert dit medicijn dat effect. De werking is 1 uur na inname, maar werkt pas na 3 weken, en je kunt er niet zomaar mee stoppen. Lees gewoon de bijsluiter eens aandachtig, dat beantwoordt een hoop vragen.
SentWierda
3 jaar geleden
Clonidine is geen antidepressivum maar een bloeddrukverlager. Bijwerkingen van clonidine m.n. droge mond, sufheid en depressie. Plotseling stoppen met clonidine kan leiden tot een snelle stijging van de bloeddruk, opwinding en slapeloosheid.
Vraag de arts of het zinvol is een antidepressivum voor te schrijven i.p.v. de bloeddrukverlager clonidine.

Antwoorden (1)

Bijwerkingen van clonidine duren doorgaans enkele dagen tot een week. Maar depressie is geen bijwerking van clonidine, dus aan het medicijn ligt het niet.