Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als je medicijnen neemt en daarna je tanden poetst, worden ze dan in je maag onwerkzaam?

Rare vraag maar heb echt belangrijke medicatie, moet je mee wachten of kan je direct tanden poetsen

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.4K
Amadea
3 jaar geleden
Als het gaat om een homeopathisch medicijn dan wordt gezegd dat je daar geen tandpasta met pepermunt erin bij mag gebruiken. Verder ken ik geen voorschriften wat betreft tandenpoetsen en medicijnen.
AnnBoo8146
3 jaar geleden
Je kunt je vraag het beste aan je apotheker vragen.
nounka
3 jaar geleden
Tenzij het iets is dat in je mond moet blijven, zie ik niet in hoe tanden poetsen voor problemen kan zorgen.
HannekeJanssen
3 jaar geleden
Als het goed is kreeg je een bijsluiter bij je medicatie. Ik ken geen medicijnen waarbij je geen tanden mag poetsen, naar als dat niet zou mogen moet dat in de bijsluiter staan.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Als je medicijnen slikt komen ze direct in je maag en daarna in je darmstelsel. Vandaar worden ze in het lichaam opgenomen. Tanden poetsen is eigenlijk een "uitwendige" handeling. Je maakt je mond schoon en spuugt alles uit. Kan dus absoluut geen invloed hebben op medicijnen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding