Hoelang duurt het voordat je nuchter bent na een maaltijd?

I.v.m. medicijngebruik moet ik 5x per dag zo nuchter mogelijk mijn medicijnen innemen. IK wil n.a.v deze graag weten hoe lang het duurt voordat ik na een maaltijd "zo nuchter mogelijk"" ben. I.v.m. de bijwerking van madopar stelt mijn arts voor de medicatie over 5 porties te verdelen.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
11.3K
Ritsuka
3 jaar geleden
Kan je arts of apotheker dit niet beter vertellen?
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
"Zo nuchter mogelijk" vind ik een wonderlijke omschrijving. Het advies kan zijn "nuchter". Of 3 uur na een maaltijd of tussen twee maaltijden of wat dan ook. Kennelijk is het het meest werkzaam als je een lege maag hebt.
Vraag het na bij de arts
tinus1969
3 jaar geleden
Ik zou dit met je arts bespreken, aangezien die ook dit voorstel doet.

Antwoorden (2)

het is het beste als uw maag zo nuchter mogelijk is op het moment dat u madopar inneemt. Ongeveer een half uur voor de maaltijd is dus optimaal.
fremar
3 jaar geleden
Eigenlijk ben je pas nuchter als je 8 uur lang niets hebt gegeten of gedronken. Maar na de maaltijd zou ik uitgaan van zo'n 3-4 uur.