Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Antagel is nergens meer te krijgen. Wat is een goed alternatief?

Ik heb zo vaak last nachts van misselijkheid opboeren maagzuur hoesten. Maar ik heb altijd renie in genomen alen helpt dat niet. Zantac wel alllen ben allergies voor pepermunt. Zantac pillen durf ik niet te slikken. Ik heb een angst voor medicijnen slikken zonder vla. Maar voeger had ik ook een antagel gekregen van mijn huis arts. Dus ik wilde weer een antagel maakt niet uit welke ze doen het zelfde allen. Overal gezocht en niet meer te verkrijgen. Ik denk dat het ook komt door de Corona virus. Maar alles denk ik niet er moet zeker wat in zitten dat iets niet goed is denk ik. Of er zijn gewoon zo veel mensen die het kopen en in nemen. Mechien hebben jullie nog een idee wat ik in kan nemen dat echt helpt zonder een allergie te krijgen.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
5.6K
Abcde
3 jaar geleden
Een goed alternatief is een afspraak maken bij je huisarts. Vaak brandend maagzuur hebben is niet normaal. De vrij verkrijgbare medicatie is niet bedoeld voor langdurig gebruik. Buiten dat brandend maagzuur o.a. slecht is voor de slokdarm kan het ook je gebit ernstig beschadigen. Ga naar je huisarts en laat uitzoeken wat de oorzaak is van je klachten. Als de oorzaak daarvan bekend is kan er gericht een behandeling worden gestart. Neem je gezondheid serieus en stop met zelf dokteren.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Toch wel.
Opvallend inderdaad dat Antagel vaak niet op voorraad is maar nog wel verkrijgbaar.
Ook de apotheek verkoopt Angatel, daar zul je zelf even achteraan moeten bij jouw plaatselijke apotheek. Zie bron serviceapotheek.

Online: 300 ml voor €7,29 - onlne - Boots
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
De huisarts kan je Omeprazol voorschrijven. Dat helpt bijzonder goed voor een rustige maag.
Omeprazol (Losec) is een maagzuurremmer die bekoort tot de klasse van protonpompremmers. Omeprazol wordt gebruikt in om de gevolgen van een oesofagale reflux en misselijkheid als gevolgd van een virale infectie in het maagdarmkanaal te verminderen.
(Lees meer...)
Toegevoegd op 16 november 2020 09:17: bron, tekst
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Wat is de reden/oorzaak van je maagklachten? Stress? Bacterie? (Helicobacter pylori)? Klepfunctie? Heb je het altijd of af en toe? Eet je nog vlak voor het slapen?
Antagel wordt al een hele tijd niet meer geleverd. Reden onbekend.
Andere tabletten: Ranitidine of een variant daarop. Naam is me even ontschoten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding