Hoe kan ik het beste een glycerine suppo inbrengen?

Ik zou bij men dochter een glycerine suppo moeten opsteken . Maar deze zijn zo flubberig/flexibel.
Hoe kan ik dit vergemakkelijken?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
6.6K

Het beste antwoord

Beetje talkpoeder aan doen,om te beletten dat hij er terug uitkomt kan je hem ook de brede kant ipv met de punt inbrengen.
fremar
3 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als je de suppo een beetje nat maakt, zou dat helpen.
(Zie link).
Bij mijn dochter heb ik nooit suppo’s hoeven zetten, maar wel eens een zetpil, thermometer.
Ik maakte de anus zelf dan vochtig.
Mijn zusje heeft bij haar zoontje (geboren zonder anus) de operatief gemaakte anus dagelijks moeten oprekken. Zij maakte de anus dan vochtig met vaseline.

Ofwel een natte suppo of anus helpt.
Lukt het echt niet, er zijn ook tubetjes die makkelijk in te brengen zijn met hetzelfde effect.
Dan wel even de huisarts informeren, omdat in België een recept nodig is.
Succes met inbrengen!
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Dankje voor de tip
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Graag gedaan en nogmaals succes!