mag je forlax (voor een moeilijke stoelgang) innemen met limonade of sap?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
8.7K
Ritsuka
9 jaar geleden
Lijnzaad werkt ook goed

Antwoorden (2)

Nee. Er staat in de bijsluiter dubbel vermeld dat je het in een glas water van minstens 50 ml moet oplossen. Bovendien zit er zowel sinaasappel-grapefruitsmaakstof als sorbitol in, dus het geurt en smaakt sowieso als zoete sinaasappel-grapefruit limonade. Het lijkt mij dat je er een vies mierezoet drankje van maakt als je het met sap gaat mengen...
Amadea
9 jaar geleden
Het lijkt weinig problemen te geven. Als de gebruiksaanwijzing gelezen wordt.

Lijst van hulpstoffen

Natriumsaccharinaat (E954), sinaasappel-grapefruit aroma **

** Samenstelling van het sinaasappel-grapefruit aroma:
sinaasappelolie, grapefruitolie, geconcentreerd sinaasappelsap, citral, aceetaldehyde,
linalol, ethylbutyraat, alpha-terpineol, octanal, beta-gamma-hexenol, maltodextrine,
arabische gom, sorbitol, BHA (E320) en zwaveldioxide (E220).

6.2. Gevallen van onverenigbaarheid

Niet van toepassing.

Er zitten bij forlax Junior dus smaakstoffen en suikers in, extra toevoeging van vruchtsiroop lijkt mij overbodig, één zakje oplossen in weinig water en dan achter in de keel doorslikken, niet op de tong laten komen, en in één keer doorslikken en dan een glas water of limonade om de "vieze"smaak weg te spoelen. Dan moet het goed gaan.