Bij chemotherapie wordt geen straling gebruikt. Met chemotherapie wordt alleen de behandeling van kanker met medicijnen bedoeld

Radiotherapie of bestraling is de behandeling van patiënten met kanker waarbij gebruik wordt gemaakt van ioniserende straling. Ioniserende straling doodt kanker door beschadiging van het DNA in de kankercellen. Niet alleen het DNA in de kankercellen loopt stralingsschade op, maar ook het DNA van de gezonde cellen loopt schade op door straling.
Toegevoegd op 21 april 2020 08:22: bron
SimonV