Perongeluk dubbele dosis sertraline ingenomen (150mg) is dit erg?

Hallo, ik zat niet na te denken, en nu heb ik perongeluk 300mg sertraline ingenomen ipv 150mg, het is nu te laat voor mij om contact op te nemen met mijn huisarts.
Dus weet iemand of het schadelijk is? Ik schrik wel van de hoeveelheid mg ik nu heb ingenomen..
Sertraline is een antidepressiva.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
15.6K
Faatje12
een jaar geleden
Hallo Mag ik vragen hoe het verlopen is? Zelfde probleem hier vandaar..

Antwoorden (1)

Heeft u te veel van dit middel ingenomen?
Als u per ongeluk te veel Sertraline Aurobindo inneemt, neem dan onmiddellijk contact op met uw arts of ga naar de dichtstbijzijnde eerstehulpafdeling van een ziekenhuis. Breng altijd de van een etiket voorziene geneesmiddelenverpakking mee, ongeacht of er nog geneesmiddelen in zitten of niet.

Tot de symptomen van een overdosering behoren: slaperigheid, misselijkheid en braken, snelle hartslag, beven, geagiteerdheid, duizeligheid en in zeldzame gevallen bewusteloosheid.

Blijkens de bijsluiter van het merk Aurobindo die ik geraadpleegd heb (https://db.cbg-meb.nl/Bijsluiters/h33644.pdf ) is 200 mg normaal de maximaal voor te schrijven dagdosis, dus 300 mg is dan duidelijk te veel.

Check de bijsluiter van jouw merk Sertraline wat daarin staat over wat te doen bij overdosering (onder de kop “Heeft u te veel van dit middel ingenomen?”)

Je kunt ’s nachts in plaats van je huisarts de huisartsenpost opbellen voor raad.
4 jaar geleden
Ritsuka
4 jaar geleden
Precies, direct huisartsenpost
Pieterke
4 jaar geleden
Goed antwoord en de huisartsenpost is altijd bereikbaar.