Mag ik naproxen combineren met amoxicciline en paracetamol?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
9.4K
Pieterke
4 jaar geleden
Naproxen mag in elk geval wel met Paracetamol voorgeschreven worden, heb ik zelfs op advies van de huisarts gecombineerd. Wat de Amoxicilline betreft weet ik het niet.
tinus1969
4 jaar geleden
Lees de bijsluiter. Dara staat in welke combinaties niet kunnen.
LeonardN
4 jaar geleden
https://db.cbg-meb.nl/Bijsluiters/h24058.pdf
(naproxen)
Gebruikt u nog andere geneesmiddelen?
Gebruikt u naast Naproxen Accord Tabletten nog andere geneesmiddelen, of heeft u dat kort geleden gedaan
of bestaat de mogelijkheid dat u in de nabije toekomst andere geneesmiddelen gaat gebruiken? Vertel dat dan
uw arts of apotheker. Dit geldt ook voor geneesmiddelen die u zonder voorschrift kunt krijgen. Vooral:
• Andere pijnstillers zoals aspirine, ibuprofen, diclofenac en >paracetamol< of COX II-remmers.
===
Eerst dus even overleggen.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Mijn huisarts en arts in het ziekenhuis beveelde Naproxen plus maximaal 8 paracetamol per dag aan toen ik mijn been op 2 plaatsen gescheurd had omdat het elkaar wel zou versterken.
In ieder geval, dat beter zou werken tegen de pijn als alleen de Naproxen (elke 12 uur) niet genoeg zou zijn

Antwoorden (1)

Ja, deze middelen kun je combineren.
Amoxicilline interageert met meer dan 30 andere geneesmiddelen, maar niet met Naproxen.
Naproxen interageert met meer dan 200 andere geneesmiddelen, maar niet met Amoxicilline.
Samen met paracetamol beïnvloeden ze elkaar ook niet.

Toch zou ik de middelen vanwege een antwoord op GV niet zomaar samen gaan gebruiken. Overleg voor alle zekerheid even met je apotheek.
SimonV