Hoe zorg je dat je afvalt ondanks dat je medicijnen slikt waar je van aankomt?

Ik heb de ziekte van Addison. Hiermee ben ik geboren. Door de ziekte slik ik mijn hele leven medicijnen. (hormonen) Van deze medicijnen kom ik aan. Hoe zorg ik dat ik alsnog afval ondanks die medicijnen?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
2K

Antwoorden (2)

Vraag aan je huisarts om een doorverwijzing naar een dietist die bekend is met jouw ziekte. Die kan je helpen met een goed en gezond voedingspatroon.
4 jaar geleden
Voor gewichtstoename door medicijnen gelden eigenlijk de normale adviezen voor gewichtstoename:
• Eet gezond en matig. Let op zout: door Addison kun je extra trek in zout hebben.
• Drink voldoende (1,5 – 2 liter).
• Blijf bewegen. Zorg dat je minimaal aan de 30 minuten per dag matig intensief bewegen komt. Bij voorkeur aangevuld met 2 keer per week sporten.

Het is natuurlijk wel frustrerend dat je naast Addison zo ook nog last krijgt van de medicijnen. Sterkte!
SimonV