Diabetes: Is het door gebruik van insuline moeilijk(er) afvallen? zo ja, waarom?

Diëtiste vertelt dit, maar waarom is het moeilijker?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Heel kort:
Insuline zorgt dat vet dat in (vet)cellen opgeslagen zit niet de bloedbaan in kan. (even zoeken of ik een mooi onderzoek op muizen daarover kan vinden)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dat onderzoek kan ik even niet vinden.
Hier wel eens goeie:
Diabeten die met hulp van diëtisten "gezonder" gaan eten gaan meestal meer gluten eten..
http://www.ergogenics.org/minder-snel-dik-met-glutenvrij-dieet.html
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Interessante link, Jackd merci!

Het beste antwoord

Ja, afvallen is moeilijker; mensen die insuline gebruiken komen vaak aan.

Insuline is een anabool hormoon; dat het zorgt voor een lagere bloedsuikerspiegel is eigenlijk bijna een bijwerking. Insuline bevordert de opname van voedingsstoffen (suiker, vet, eiwit) door cellen, en de opslag van die voedingsstoffen in de vorm van vet. Dit is 'textbook knowledge' die je in elk biochemisch basisboek kunt nalezen.
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bedankt Tinus, ik heb nog nooit een biochemisch basisboek gelezen, dat verklaart veel.
tinus1969
6 jaar geleden
@jodokus52; helaas lezen ook veel voedingswetenschappers geen biochemische basisboeken. Overigens meldt ook wiki deze kennis:
https://en.wikipedia.org/wiki/Insulin#Physiological_effects
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
+