Nee, dat is niet nodig.
Kinderen krijgen meerdere malen een injectie tegen tetanus. De laatste tetanusprik krijgen ze in het 9e levensjaar. Omdat de geldigheid van deze procedure 10 jaar is, zijn ze beschermd tot hun 18e.

Heb je door een verwonding een tetanusprik nodig en je hebt de laatste 10 jaar al eens gehad, dan wordt de injectie overgeslagen. Is het langer dan 10 jaar geleden, dan krijg je een zogenaamde tetanusbooster. Door de vaccinatie als kind, is dit voldoende.

Toegevoegd na 1 uur:
Deze 10 jaar is misschien zelfs wat overdreven. In sommige andere landen, zoals het Verenigd Koninkrijk, worden geen tetanusboosters geadviseerd.
De Wereldgezondheidsorganisatie raadt alleen een booster aan bij de eerste zwangerschap of tijdens de militaire dienst.
In de VS wordt al voorgesteld de periode van tien jaar te verlengen naar dertig jaar.
SimonV
6 jaar geleden
Nee, als het minder dan tien jaar geleden is, ben je in principe nog beschermd. Als het langer dan tien jaar geleden is, is hervaccinatie raadzaam.

Soms kan een arts ervoor kiezen om bij wonden met een hoog risico opnieuw te vaccineren als de laatste vaccinatie iets minder dan tien jaar geleden is. Het is namelijk niet bekend hoe lang de vaccinatie exact beschermt.