Durogesic pleister laat los Door het zweten, iemand een tip?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
7.4K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Stel je vraag bij de apotheek, deze is ook op zaterdag geopend.

Antwoorden (1)

Op zich hoeft de pleister niet per se vastgeplakt te zitten aan de huid. Zo lang de "plakkant" van de pleister maar contact houdt met de huid, kan de pleister de medicijnen gewoon afgeven.
Met dit warme weer hoor ik nogal eens dat die pleisters loslaten door het zweten. Ik adviseer dan meestal om de pleister op de bovenarm te plakken; met een simpel zwachtel om de arm/ pleister is die pleister dan prima op zijn plek te houden.

De huid op de bovenarm is iets minder geschikt voor de opname van de fentanyl, maar dat verschil is in de praktijk maar minimaal; bovendien is de opname vanuit een afgevallen pleister sowieso nul.