Ik ben klaar met mijn kuur antibiotica sinds eergister. Kan ik nu gewoon gaan zonnen? ( gaat om de doxycyeline)

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (1)

Nee,dit doe je best niet.Je moet nog een 4 tal wachten om onbeschermd te zonnen:
Het middel heeft een halfwaardetijd van 20 uur, dit wil zeggen dat normaliter na 4x 20 uur het geneesmiddel volledig is verdwenen uit de bloedbaan en dat geen voorzorgsmaatregelen meer in acht hoeven te worden genomen, en dat men na 4 dagen weer onder de zonnebank en in het felle zonlicht mag zonder bescherming.

Toegevoegd na 37 seconden:
4 tal dagen
fremar