Hoe kom ik af van blauwe plekken op hand bij stoten?

Ik gebruik acetylsalisizzuur. Is er een ander middel of zalf. Ik ben verder gezond.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ander geneesmiddel zonder die vervelende bijwerking?

7 jaar geleden
3.6K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Waarom gebruik je acetylsalicylzuur?
Want die blauwe plekken kunnen idd een bijwerking hiervan zijn
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Acetylsalicylzuur valt onder de groep antistollingsmiddelen, in de volksmond ook wel 'bloedverdunners' genoemd. Bij gebruik is het een gegeven dat een adertje sneller knapt of wanneer je je stoot sneller een bloeduitstorting / blauwe plek krijgt. Wanneer dit de enige bijwerking is bij het gangbaar houden van de (slag)aderen en hierdoor minder kans hebt op een verstopping, zou ik deze 'bijwerking' voor lief nemen.
constant
7 jaar geleden
ik heb in het verleden een operatie gehad (etalagebeen) en met succes verholpen. Vandaar de acetylsaicizuur. Vraag: is er een andere bloedverdunners. Die deze bijwerking niet heeft?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dit is een vraag voor je huisarts of officiële apotheker.
Cryofiel
7 jaar geleden
En je kunt inderdaad beter aan je huisarts vragen of er alternatieven zijn.

Antwoorden (2)

citroensap op een doekje doen, vervolgens doe je dit ongeveer 30 tot 45 min op je hand.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Oma weet raadt!!

-Als je een blauwe plek hebt moet je er op drukken en dan boter smeren.
-Bij blauwe plekken smeer ik altijd boter met zout erop als het kan een sok aan doen. De volgende dag na het slapen is de pijn minder en de blauwe plek ook.
-Hoofd gestoten! Krijg je een blauwe bult. Smeer er dan roomboter op en hij verdwijnt sneller!!
-Ik haal blauwe plekken altijd weg met een hardgekookt ei in een doek die je niet meer nodig hebt. Wrijf het er over heen en de blauwe plek verdwijnt.n
-Maak een papje van geraspte aardappel met een beetje melk en smeer dit op de blauwe plek.