heb ik de pil verkeerd geslikt?

ik slik sochtends elke x de pil maar nu heb ik seks gehad en met mijn vriend en 4dagen later kreeg ik s avonds diaree en om dat ik hoorde dat je lichaam de pil dan nog niet heeft gepakt heb ik s avonds na de diaree nog een keer de pil geslikt (als vervanging van sochtends)

en ik nu nog veilig of heb ik fout gehandeld?

11 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (3)

Dit is niet de gebruikelijke gang van zaken. Als jij
's morgens de pil hebt ingenomen en 's avonds diarree krijgt, dan heeft deze pil zijn werk al gedaan. Anders wordt het, als je de pil inneemt, en je braakt hem gauw genoeg weer uit. Maar dan nóg is het raadzaam om eerst je huisarts om advies te vragen, voordat je een extra pil neemt.
11 jaar geleden
als je diaree niet 'net als water' was dan hoef je je geen zorgen te maken. Was het echt net zo vloeibaar en dun als water, dan zou je even contact moeten opnemen met de huisarts. Het kan zijn dat de pil zijn werk dan niet heeft gedaan. de pil erna innemen is het beste wat je had kunnen doen. Maar zeg dat ook even tegen de huisarts.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
wodka
11 jaar geleden
Oke heel erg bedankt! ja het was niet zoals water maar wel wat dunnig en omdat het op een zaterdag avond was en ik zelf niet wist of de huisarts nog aanwezig was heb ik hem extra geslikt
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
je moet het zo zien, overgeven of met diaree.. de pil zou zn werk dan niet hebben gedaan komt er op neer dat je hem vergeten bent, dus neem je hem de volgende dag in. precies zoals de dok. ook zou adviseren.;)
De kans dat het niet goed gaat is heel, heel klein. Waarschijnlijk heeft de pil gewoon zijn werk gedaan.
Maak je dus geen zorgen. De tijd tussen je darmprobleem en de inname was groot genoeg. Pas als je kort na het innemen van de pil hevige waterdunne diarree krijgt die een tijdje aanhoudt en/of braakt vlak na het innemen is de kans er dat hij zijn werk niet heeft gedaan. Daar is bij jou geen sprake van.