Mag je Melatonine Tabletten kopen als je jonger als 18 of 16 bent?

Ik vroeg me af of je eigenlijk Melatonine Tabletten mag kopen als je niet 18 of 16 bent. Bij welke leeftijd mag je het kopen?
Bijv Melatonine Tabletten van de kruidvat

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
8.1K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Een goede drogist geeft dat niet zonder toestemming van de ouders mee, als het kind 12 jaar of jonger is. Ben je 13 jaar of ouder, dan kun je het gewoon kopen bij de drogisterij.
Ritsuka
7 jaar geleden
Zorgen voor minder stress en beter slaapritme kan ervoor zorgen dat je die tabletten niet nodig hebt
Rieneke1
7 jaar geleden
Werking is alleen wetenschappelijk aangetoond bij 55 + ers, en dan nog in hoge dosering.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Juist voor bepaalde groepen jongeren kan het waardevol zijn.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Melatonine @Riekeke1: Wat vind je hoog? Flinke doseringen zijn vrij verkrijgbaar.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Werking is al aangetoond vanaf 2 mg bij vrijwel iedere groep. Gebruik het zelf ook wel eens om na een nachtdienst in slaap te komen (vooral in de zomer als het licht en warm is) en ik ben nog lang geen 55+.

Antwoorden (1)

Melatonine pillen van een lage dosering zijn te koop bij de drogist , vrij verkoopbaar, dus zonder recept van de huisarts. Ook bij het Kruidvat.

Er wordt niet naar leeftijd gevraagd, zou wel op de bijsluiter kunnen staan voor gebruik, heb het nog nooit gelezen trouwens.
Ja, je mag deze pillen kopen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ja mag gekocht worden als je ouder dan 12 jaar bent, omdat dit "voedingssupplement" niet geschikt is voor kinderen beneden 12 jaar,