Hoe snel werkt Broxil?

Hoe snel totdat de klachten verminderen? Kan ik morgen verbetering verwachten?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
8.3K

Het beste antwoord

Hoe snel het precies werkt is vooraf niet te voorspellen. Het enige dat wel te zeggen is, is dat de koorts binnen 48 uur na inname van de eerste capsule weg moet zijn, dus dat de temperatuur tot beneden 38 graden gedaald moet zijn.
Dat is het eerste teken dat de broxil zijn werk doet. De keelpijn kan nog veel langer aanhouden, zelfs tot na de kuur.

Als je mazzel hebt dan gaat het morgen al wel beter, maar niemand kan dat garanderen; er vanuit gaande dat je vandaag gestart bent.

Natuurlijk kan je tegen de pijn en koorts wel paracetamol en/ of ibuprofen nemen. Dan voel je je ook al beter. Voor een goed effect moet je dan wel voldoende hoge dosissen nemen; als dit niet helpt is dat meestal omdat mensen een te lage dosis nemen.

Heeft je huisarts hier allemaal geen uitleg over gegeve?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Nee, enkel bij pijn paracetamol. Heb zelf opgezocht wat het medicijn inhield. Ze had het heel druk, spreekuur liep al een uur uit. Ze zei wel als het erger wordt meteen bellen. Achteraf vind ik dit raar omdat het medicijn ook moet inwerken .... Nu heb ik niet zoveel last van de koorts, ja ik zweet me kapot en ik verwarm mijn kleine kamertje helemaal alleen, maar zolang ik lekker in mijn bed lig heb ik er totaal geen last van. Alleen echt van de keelpijn, die ik gelukkig maar aan een kant heb, en de oorpijn, die ik eerst aan dezelfde kant had maar na inname eerste tablet voel ik een lichte druk op mijn andere oor. Het gaat me echt enkel om die keelpijn dus met bijbehorende oorpijn ... eventjes kunnen eten zou zeer welkom zijn.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het belangrijkste is dat je genoeg drinkt (vanwege je eventjes kunnen eten reactie)! Anders raak je mogelijk uitgedroogd. Zeker met koorts en eventuele andere klachten is dit erg belangrijk.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Tsja, klinkt als een tonsilitis, maar dat zeg ik natuurlijk zonder in je keel te hebben gekeken. Als die broxil zijn werk doet, dan zal de keelpijn waarschijnlijk na een paar dagen wel afnemen (al kan dat zoals gezegd langer duren). Tegen de pijn kan je het beste 3dd1000mg paracetamol nemen, zo nodig kan je daar ibuprofen 400mg bij nemen max 3 maal daags. (aangenomen dat je niet bekend bent met nier, lever, hart/vaat en/of longproblemen; anders moet je met een arts overleggen over de doseringen.) Veel drinken is natuurlijk een goed idee, maar voor uitdrogen hoef je niet zo snel bang te zijn. Dat gebeurt eigenlijk alleen bij verzwakte ouderen of jonge babies. Koud drinken werkt wel tegen de keelpijn.