Welke medicatie helpt tegen maagpijn?

Heb gisterenavond te veel gegeten bij de gourmet vrees ik. Gisterenavond toen ik ging slapen had ik maagpijn, en nu is het wat erger, met veel boren. Wat kan ik hier het best tegen nemen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
2.4K
Ritsuka
7 jaar geleden
Volgende keer rustiger eten
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Boeren komt door een slechte vertering en dat is niet zo gek bij te veel eten. Veel water drinken, maar niet teveel tegelijk, dus vaak kleine beetjes.
Licht verteerbaar voedsel eten.

Antwoorden (3)

Drink alleen kamillethee, en vast totdat je weer zin krijgt om iets te gaan eten.
Amadea
7 jaar geleden
Van oudsher gebruik je hiervoor een Rennie.
Zie bron kauwtabletten en online te bestellen.

N. B. Dit is een geneesmiddel, geen langdurig gebruik zonder medisch advies, bewaren buiten bereik van kinderen, lees aandachtig de bijsluiter. Vraag raad aan uw arts of apotheker. In geval van bijverschijnselen, neem contact met uw huisarts.

Toegevoegd na 9 minuten:
Wat kunt u zelf doen bij (chronische) maagklachten?

-niet roken.
-gezonder leven.
-beperk of neem geen voedingsmiddelen en dranken waarvan u merkt dat u ze niet verdraagt. Veel mensen krijgen last van: vette of sterk gekruide gerechten, zure of koolzuurhoudende dranken, koffie, chocola, alcohol en pepermunt.
-afvallen
-minder stress (neem contact op met je huisarts als je hier hulp bij nodig hebt)
Zie bron voor meer mogelijke oplossingen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Cryofiel
7 jaar geleden
Goede uitleg!
Het beste medicijn is de tijd. Dergelijke klachten verdwijnen vanzelf, het lichaam lost het zelf wel op.

Mocht je het ietsje willen versnellen, drink dan een klein beetje water.

Of neem een Rennie, als je één hebt.

Mijn voorkeur is gewoon afwachten en naar behoefte af en toe een slokje water drinken.