Mijn pil is waarschijnlijk te licht want ik word gewoon ongesteld tussendoor. Ben ik dan wel volledig beschermd tegen zwangerschap?

Ik heb namelijk zojuist seks gehad zonder condoom en ik maak me zorgen

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (1)

Meiske, als je recent seksueel contact heb gehad en je bent nu ongesteld dan hoef je je nergens zorgen over te maken. Daarnaast zijn tijdelijke onvruchtbaarheid en ongesteldheid verschillende dingen, met de normale pil zul je nog steeds ongesteld worden, als je de nog al "bloederige periode" :) wilt overslaan, dan moet je andere pillen innemen, dus je hoeft je nergens zorgen over te maken! stel nou dat je toch zwanger bent geworden, dan zijn daar gewoon oplossingen voor, je ouders hoeven hier niet achter komen, dus maak je nogmaals maar geen zorgen! :)

weet wel precies wat je aan het slikken bent, laat de seksueele vrijheid je niet verleiden, doe wat onderzoek en kijk naar de bijwerkingen van de pillen, kunnen soms nog al erg naar zijn.

Er zal altijd een klein risico zijn dat de pil niet werkt, over het algemeen, zonder de pil ,16 tot 19 dagen na het begin van je periode ben je vatbaar voor bevruchting, met op dag 1, 10% kans, op 17 ongeveer 64,5% , 11,5% en 19 0,04% kans.

Sperma blijft maximaal 5 dagen levend bij übergezonde mensen, het is dus veilig om de eerste 4 dagen na je ongesteldheid seks te hebben want je kan niet zwanger worden, en daarna weer 20 dagen na de eerste ongesteldheid dag tot die 4 dagen tot na de ongesteldheid.

Wassen en vooral plassen! is van belang na geslachtsgemeenschap, het verminderd de kans groot op vervelende gist infecties, als je er toch een krijgt is dat niet zo erg, gewoon anti-yeast creme op doen, je kan helaas even niet de liefde bedrijven maar na een week kan je er weer op los!

pas op met de overdracht van anaal naar vaginaal, zo kan je nog al een iets vervelendere en een serieuzer iets van krijgen, namelijk een blaasontsteking, het zou geen probleem moeten zijn als je de slurf even wast voor de oversteek, als jullie überhaubt al zover zijn.

Als je enig advies nodig hebt reageer ik relatief snel.

Veel plezier met al je slaapkameravonturen! :P