Als je medicijnen uit plast in hoeverre zijn die dan nog 'intact'?

Ik neem aan dat de meeste medicijnen die je neemt of eigenlijk de werkzame bestanddelen ervan, niet allemaal zult gebruiken op de juiste plek en dus zult uitplassen. Maar stel je zou je urine onderzoeken/destilleren of zoiets zou je dan de werkzame moleculen nog dusdanig terugvinden dat ze bij wijze van op nieuw genomen kunnen worden (wie weet, zou het helpen om je urine op te drinken om een pilletje te besparen?!)

7 jaar geleden

Antwoorden (1)

Het is afhankelijk van het type medicijn. Sommige medicijnen kunnen nog steeds effectief zijn als ze uit een plastic verpakking zijn gehaald, terwijl andere medicijnen mogelijk niet meer effectief zijn. Het is daarom belangrijk om de bijsluiter van het medicijn te lezen en de aanwijzingen van de arts of apotheker te volgen.
Bronnen:
een maand geleden