Mn vriendin heeft 6 pillen ibuproven (600mg) en 10 paracetamol (500mg) genomen.. Wat moet ik doen? Moet ze naar het ziekenhuis?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.3K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ziekenhuis bellen en vragen wat je moet doen, NU.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Paracetemol kan je echt veel van innemen voor je iets merkt,maar het is heel slecht voor je lever.
Hulp heeft ze zeker nodig als ze zoiets doet,misschien een goed idee maandag met de huisarts af te spreken?
Ritsuka
9 jaar geleden
Waarom vraag je zoiets hier! Je had allang bij een arts moeten zitten.
Het is nu 7 uur geleden, hoe gaat het nu?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zal geen problemen opleveren (je mag die hoeveelheden per dag eten) maar ik zou wel efkes de dokter bellen. Volgende keer meteen en niet hier vragen :)
Ritsuka
9 jaar geleden
Is het 600 gram ibu in totaal, of 600 per pil?
En sowieso handig om naar de huisarts te gaan, want als iemand dit doet, is er toch iets aan de hand.
Erna55
9 jaar geleden
DAT ze deze hoeveelheden ingenomen heeft, is ook zeer ernstig. Jij begrijpt ook wel dat het geen vergissing is. Het is niet dat ze een fysieke pijn wil onderdrukken ( reden om pijnstillers te nemen) , maar dat ze hiermee aangeeft dat ze een enorme psychische pijn niet meer aan kan.
Jij bent een vriendin. En omdat je deze vraag hier stelt, laat je zien dat je om haar geeft. Ze heeft hierbij hulp nodig. In het ziekenhuis, of via de huisartsenpost, zal ze ook hulp kunnen krijgen voor haar problemen.
Sterkte !"
gonna
9 jaar geleden
Ik vind dat Erna je en goed advies geeft. Sterkte Gonna

Antwoorden (1)

Ik zou een arts raadplegen, direct. noodlijn van je huisarts o.i.d. want dit is echt heel veel! symptomen overdosis van paracetemol merk je vaak pas na dagen tot weken geloof ik, dus zeker niet wachten. dood zal ze niet gaan maar leverbeschadiging zou wel kunnen! ik ben geen dokter, misschien merkt ze niks en zal haar lichaam er niks aan ondervinden, maar bellen naar het ziekenhuis/huisarts is wel verstandig. en nu vooral veel water drinken denk ik.