Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Mn vriendin heeft 6 pillen ibuproven (600mg) en 10 paracetamol (500mg) genomen.. Wat moet ik doen? Moet ze naar het ziekenhuis?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik zou een arts raadplegen, direct. noodlijn van je huisarts o.i.d. want dit is echt heel veel! symptomen overdosis van paracetemol merk je vaak pas na dagen tot weken geloof ik, dus zeker niet wachten. dood zal ze niet gaan maar leverbeschadiging zou wel kunnen! ik ben geen dokter, misschien merkt ze niks en zal haar lichaam er niks aan ondervinden, maar bellen naar het ziekenhuis/huisarts is wel verstandig. en nu vooral veel water drinken denk ik.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100