Kan je van tramadol pijnlijke vingerkootjes krijgen wat neigt naar artrose?

Ivm hevige stuitpijn (kan niet goed en lang zitten/ na vastzetten van 4 componenten van mijn rug vanaf l1 l2,/ l3 l4 / l4 l5 /en l5 s1 slik ik tramadol retard 150 mg in afbouw , nu 2 tbl per dag. Nu heb ik vanuit België vd verpleegkundige destijds een extra gift metamizol tbl mee naar huis gekregen maar nooit gebruikt. Omdat de laatste 2 weken mijn rugpijn weer toeneemt en ik in boze bui die tablet (2×500) metamizol in mijn mdc box gevonden en ingenomen en mijn rug pijn nam af en ook van mijn vingerkootjes. Is dit dan een combinatie die ik kan voorstellen aan mijn arts?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (1)

Kijk eens op mijnmedicijn.nl of er soortgelijke bijwerkingen/ervaringen zijn met Tramadol. Verder kan je overwegen over te stappen op wietolie tegen (zenuw)pijn ipv Tramadol, juist vanwegeie bijwerkingen. Medicinale wiet (via de huisarts) en Transvaalapotheek kost 50 euro per potje (zelden vergoed) maar bevat geen werkende hoeveelheid THC van betekenis tegen pijn! Zit je in het Noorden van het Land bezoek dan eens een vestiging van Suver Nuver voor informatie. Bijwerkingen van regulier verstrekte en zorgverzekeraarvergoede medicatie, veroorzaakt jaarlijks zo'n 3500 doden! (al jaren bekend!), om nog maar te zwijgen van het aantal mensen wat weer aan andere medicijnen moet tegen bijwerkingen van het eerste en zo in een cirkel van ellende komen. Marihuana heeft nog nooit een dode opgeleverd! Bijwerkingen zijn sufheid en 'relaxtheid' maar dat komt omdat de verhouding CBD en THC niet in gelijk is. Is dat wel het geval word je absoluut niet high! Je raakt er niet aan verslaafd. Jongeren onder de 25 zouden het alleen op doktersvoorschrift moeten gebruiken ivm hersenontwikkeling.