Welke zalf kan ik aan de binnenkant van mijn wang smeren?

Doordat ik vaak met open mond slaap heb ik regelmatig een droogte snee aan de binnenkant van mijn mond. Het zit dan vooraan tegen mijn voortanden aan. Wat kan ik hierop smeren om het te verzachten/ voorkomen. Vaseline? Calendulan zalf? Of iets anders. Moet natuurlijk geen kwaad kunnen om binnen te krijgen

8 jaar geleden
4.7K

Het beste antwoord

Dentinox gel/lidocaïne gel, is een mogelijkheid, dit werkt verdovend, waardoor de pijn verminderd en mogelijk helemaal verdwijnt, het is vrij verkrijgbaar bij drogisterij en apotheek. Wondjes in de wond genezen snel, waardoor je waarschijnlijk niets nodig hebt wat genezend werkt. Denk je dat wel nodig te hebben, overleg dan met je huisarts of apotheker.