mag je huid haar en nagel capsules etos openmaken?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2.4K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Om verschillende redenen is het openen van capsules niet aan te raden. Open maken maakt het slikken niet makkelijker, vaak zit het hulsje erom om de vieze smaak te camoufleren. Bij geneesmiddelen is het zeker niet aan te raden, zonder overleg met arts of apotheker, omdat er geneesmiddelen zijn waarvan ook de werking minder wordt als het hulsje eraf is, ook kan het de maag of slokdarm aantasten. Als je ze niet weg krijgt, kies dan voor een andere vorm, bijvoorbeeld tabletten. Dit voedingssupplement is bij iedere drogisterij te koop, van verschillende merken, in verschillende toedieningsvormen. Of het schadelijk is ze te openen is alleen door de fabrikant te beantwoorden.
Ritsuka
8 jaar geleden
het zit om een reden in een capsule, vaak omdat de inhoud je slokdarm kan verbranden, of omdat de werkzame stoffen anders te vroeg vrijkomen

Antwoorden (3)

zou dit niet doen want de inhoud zal zeer slecht van smaak zijn(vitamines en dergelijk...)de capsules lossen in de darm op en zorgen er zo voor dat je geen last hebt van die slechte smaak.
fremar
8 jaar geleden
Met vrij verkrijgbaren middelen maakt het meestal niet uit.

Als dit ze zijn, zie ik geen ingrediënt die je niet los kan innemen.
http://www.ah.nl/producten/product/wi207923/etos-huid-haar-nagel

Technisch gezien is het antwoord op je vraag:
Ja. Er is geen wet o.i.d. die dat verbiedt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ja, dat mag. Dat is geen enkel probleem, ik heb het ook wel eens gedaan bij andere capsules, gewoon omdat ik wilde zien wat er in zat. Alleen is het niet aan te raden om ze dan nog op te eten.

De gelatinelaag waaruit de capsule bestaat, lost op in je spijverteringssysteem. De laag is zo gemaakt dat hij oplost op de juiste plek in je lichaam. Het ene voedingssupplement werkt namelijk als de stof vrijkomt in je maag, de andere stof werkt beter als hij vrijkomt in je darmen en daar opgenomen wordt. Als je de capsule openmaakt en alleen de inhoud inneemt heb je én kans dat er veel achterblijft in de capsule (tenzij je die uitlikt... ook niet aan te raden) én komt het op het verkeerde moment vrij uit de capsule en kan het minder goed z'n werk doen.

Dus: neem de capsules vooral in hun geheel in, zodat ze goed werken. Als je niet zo goed bent in pillen slikken, neem ze dan in met iets anders, bijvoorbeeld een hap vla. Nooit met iets warms: dat lost namelijk ook de gelatine op.
Als het innemen dan nog niet lukt, probeer dan je voeding zo aan te passen dat het ook je huid, haar en nagels verder helpt, omega-3 vetzuren zijn daar goed voor. Die zitten onder andere in vette vis (makreel, zalm), walnoten, lijnzaad, hennepzaad, zeewier, algen, avocado, olijfolie, ongebrande noten, kokosolie en ghee of roomboter. Gezond en afwisselend eten is goed voor je huid, haar, nagels en algehele gezondheid.