Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

mag je huid haar en nagel capsules etos openmaken?

Weet jij het antwoord?

/2500

zou dit niet doen want de inhoud zal zeer slecht van smaak zijn(vitamines en dergelijk...)de capsules lossen in de darm op en zorgen er zo voor dat je geen last hebt van die slechte smaak.

Met vrij verkrijgbaren middelen maakt het meestal niet uit. Als dit ze zijn, zie ik geen ingrediënt die je niet los kan innemen. http://www.ah.nl/producten/product/wi207923/etos-huid-haar-nagel Technisch gezien is het antwoord op je vraag: Ja. Er is geen wet o.i.d. die dat verbiedt.

Ja, dat mag. Dat is geen enkel probleem, ik heb het ook wel eens gedaan bij andere capsules, gewoon omdat ik wilde zien wat er in zat. Alleen is het niet aan te raden om ze dan nog op te eten. De gelatinelaag waaruit de capsule bestaat, lost op in je spijverteringssysteem. De laag is zo gemaakt dat hij oplost op de juiste plek in je lichaam. Het ene voedingssupplement werkt namelijk als de stof vrijkomt in je maag, de andere stof werkt beter als hij vrijkomt in je darmen en daar opgenomen wordt. Als je de capsule openmaakt en alleen de inhoud inneemt heb je én kans dat er veel achterblijft in de capsule (tenzij je die uitlikt... ook niet aan te raden) én komt het op het verkeerde moment vrij uit de capsule en kan het minder goed z'n werk doen. Dus: neem de capsules vooral in hun geheel in, zodat ze goed werken. Als je niet zo goed bent in pillen slikken, neem ze dan in met iets anders, bijvoorbeeld een hap vla. Nooit met iets warms: dat lost namelijk ook de gelatine op. Als het innemen dan nog niet lukt, probeer dan je voeding zo aan te passen dat het ook je huid, haar en nagels verder helpt, omega-3 vetzuren zijn daar goed voor. Die zitten onder andere in vette vis (makreel, zalm), walnoten, lijnzaad, hennepzaad, zeewier, algen, avocado, olijfolie, ongebrande noten, kokosolie en ghee of roomboter. Gezond en afwisselend eten is goed voor je huid, haar, nagels en algehele gezondheid.

Bronnen:
http://energiekevrouwenacademie.nl/hoe-voe...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100