Waarom mag je maar 1 pil per dag tegen hooikoorts slikken?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
37.3K
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Klik ander even op de link voor advies en duidelijk heid https://hooikoortsvrij.jouwweb.nl/ https://partner.bol.com/click/click?p=2&t=url&s=1082974&f=TXL&url=https%3A%2F%2Fwww.bol.com%2Fnl%2Fl%2Fhooikoorts%2FN%2F12561%2F&name=bol.com
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
De vraag is ondertussen al beantwoord (4 jaar geleden haha), maar toch bedankt voor de moeite die je hebt genomen!

Het beste antwoord

Werkzame stoffen in hooikoortsmiddelen zijn cetirizine en loratadine.

Verschijnselen bij overdosering van loradatine zijn onder meer slaperigheid, hoofdpijn en een versnelde hartslag.
Verschijnselen bij overdosering van cetirizine zijn onder meer bewusteloosheid, beven, toevallen, versnelde hartslag en coördinatieproblemen (ataxie, bijvoorbeeld een ‘dronkemansgang’).

Geadviseerd wordt bij overdosering onmiddellijk contact op te nemen met een arts.
SimonV
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
+ zelfs een normale hoeveelheid kan het reactievermogen al zo verminderen dat je niet meer veilig een auto kan besturen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@ jachd, heb je daar ook een bron van? Er staat namelijk geen letter over in de bijsluiter.
SimonV
8 jaar geleden
Cetirizine:
"Tijdens de behandeling met cetirizine kan uw reactievermogen verminderd zijn. Bestuur in dat geval geen voertuig, want gebruik van Cetirizine diHCl Mylan kan tot gevolg hebben dat u niet meer in staat bent veilig te rijden. Gebruik in dat geval ook geen gereedschap en/of bedien geen machines. Pas op met alcohol en als u middelen gebruikt met een versuffende werking."
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Inderdaad, staat in die 2e link. Daarnaast ken ik ook iemand die bij een normale hoeveelheid super suf werd en dat erger vond dan de hooikoorts zelf. (terwijl ze soms echt ziek wordt van de hooikoorts)