Hoe kan je oogdruppels buiten de koelkast bewaren?

Mijn moeder gebruikt Chlooramfenicol oogdruppels die in de koelkast bewaard moeten worden. Ze moet 4x keer per dag druppelen en we moeten een hele dag weg. Hoe zou ik deze druppels dan het beste kunnen bewaren?

Toegevoegd na 12 minuten:
Ik ga samen met haar weg. Het toedienen van de druppels is dus verder geen probleem, maar ik weet niet hoe ik ze het beste mee kan nemen dan ze wel goed blijven.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
13.8K

Het beste antwoord

Je kunt ze het beste vlak voordat je weg gaat in aluminiumfolie doen dan blijft het met deze temperatuur koud genoeg. Doe ik zelf ook als ik weg ga. Meteen een tip voor de zomer: tussen 2 icepacks ook in folie of een klein koeltasje.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Met de huidige weersomstandigheden zou je ze ergens buiten kunnen leggen bv aan de achterdeur waar je moeder er makkelijk bij kan.Of kan je moeder ze niet zelf toedienen?Koelkast lijkt mij anders een ideale plaats om te bewaren.
fremar
9 jaar geleden
mijn moeder had precies hetzelfde probleem ze gebruikte druppels tegen staar en was daardoor ook aan huis gebonden.. de oplossing is eigenlijk simpel je kunt tegenwoordig coolers kopen voor blikjes frisdrank.. als je die een nacht in je vriezer houdt kun je de hele dag op pad gaan en dan heb ik het over een zomerdag.. in de winter echter (afhankelijk van de temperatuur) kun je het gewoon in je tas of jas meenemen en gebruiken.. meestal staat er op de gebruiksaanwijzing ook wel de minimum en maximum temperatuur aangegeven.. bewaar iets in tempex en het behoudt voor langere tijd de stabiele temperatuur als die was toen je het plaatste in de tempex box.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hallo,

Ze kan misschien ook voor zulke dagen de oogdruppels van dr Vogel gebruiken. Die zitten in een flesje wat zo gemaakt is dat het een hele tijd goed blijft zonder conserveringsmiddelen. Hoeft niet in de koelkast.

Ik had oogdruppels van de dokter, maar vind deze zo fijn dat ik die van de dokter niet meer wil.

Bij mij is het alleen voor droge ogen, die ik heb gekregen na de overgang.

vr gr Gonn