Wat is een afbouw schema voor 3 x daags 10 mg diazepam ?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.4K
Ritsuka
3 jaar geleden
Dat kan je behandelend arts je vertellen
Pieterke
3 jaar geleden
Dat verschilt per persoon dus overleg het inderdaad even met je behandelend arts.

Antwoorden (2)

Geneesmiddelen die door een arts zijn voorgeschreven , worden in overleg met die arts afgebouwd. Dit afbouwen kan per persoon verschillen.
3 jaar geleden
Mijn ervaring is, dat een huisarts niet altijd een afbouwschema wil geven, omdat elk lichaam anders reageert. Heb het zelf als volgt opgelost:
eerste week drie maal daags met een exacte tussenpoos van 8 uur
tweed week twee maal daags met een exacte tussenpoos van 12 uur
derde week een maal daags op hetzelfde tijdstip
vierde week een maal in de twee dagen op hetzelfde tijdstip
vijfde week een maal in de week voor het slapen gaan
zesde week helemaal stoppen.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Inderdaad, maak je eigen schema waar jij je goed bij voelt.
Al doe je er een jaar over. En elk stapje minder is positief.
Diazepam krijg je ook in 5 en 2 mg.
Je kunt ook zeggen: mijn makkelijkste moment is bijvoorbeeld de middag.
Je doet dan 10, 5, 10 mg.
Gaat dat goed, bijvoorbeeld: 5, 5, 10 mg.
Je kunt dus afbouwen zoals hierboven (Elder) door de tijd tussen twee tabletten te vergroten , of de dosis per keer te verminderen.
Succes.
Plus