Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

als je carbongoline slik mag je dan geen acohol of met beperkte maate?

Weet niet of ik de naam goed heb gezegd.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Uit het farmacotherapeutisch kompas: "De effecten van alcohol op de tolerantie van cabergoline zijn niet bekend." Als je vervolgens kijkt wat de bijwerkingen kunnen zijn (o.m. misselijkheid, maagklachten, depressie, bloeddrukverlaging, flauwvallen, stoornissen in de impulsbeheersing, plotselinge slaapaanvallen, agressie, waanideeën, problemen met de leverfunctie, verhoogd libido en hyperseksualiteit, hoofdpijn, slaapstoornissen, duizeligheid en kortademigheid) dan lijkt mij voorzichtigheid met alcohol wel aangewezen te zijn. Toegevoegd na 6 uur: Je begrijpt waarschijnlijk dat mijn advies gebaseerd is op het feit dat juist een heel aantal van de bijwerkingen van dit middel ook kunnen optreden door het gebruik van alcohol. Het is dus niet ondenkbaar dat het die klachten fors zou versterken.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100