Ik ben niet ongesteld geworden na de stopweek, doorgaan met de pil of afwachten?

Ik ben een week over tijd, de test geeft dit aan (zie afbeelding). Doorgaan met de pil of langer afwachten?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Het komt vaker voor, dat vrouwen in de stopweek niet ongesteld worden. Helemaal als ze de pil een tijd gewoon door geslikt hebben. En stress kan ook goed van invloed zijn.
De stopweek duurt 7 dagen. Als je in die periode niet ongesteld bent geworden en (zoals blijkt uit de test) niet zwanger bent, dan is het belangrijk om meteen na die 7 dagen weer met de volgende strip te beginnen. Anders is de anticonceptie niet meer gegarandeerd.
Amadea
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik zie wel een roze in het vierkantje. kan best een positieve test zijn.