Kan het Kwaad om tegen Na pijn van een wortelkanaalbehandeling een diclofenac te nemen tegen de Pijn helpt dat ???

Toegevoegd na 11 uur:
Ik ben vergeten te zeggen dat het ging om diclofenac 50 gram ging

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
3.5K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bij dat product wel weer een mAag beschermer .
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Een maagbeschermer is alleen nodig bij als de arts of apotheker dat adviseert, veelal zal dat niet gebeuren omdat Diclofenac meestal in de vrije verkoop (drogisterij, apotheek) gekocht wordt in lage dosering. Lees de bijsluiter voor gebruik zodat je weet wat je slikt:
http://www.apotheek.nl/medicijnen/diclofenac?product=diclofenac

Antwoorden (1)

Hallo!
In principe is het verantwoordelijke gebruik van Diclofenac niet schadelijk. Om de pijn te bestrijden is een tablet van 12,5mg of 25mg best goed te doen. Belangrijk echter: Diclofenac is een zogeheten NSAID. Dit type medicijn gaat ontsteking en pijn tegen, maar heeft ook een verhoogde bloedingsneiging! Nu is dat geen groot gevaar voor de meeste mensen, maar let op:
-als je al andere medicatie gebruikt; bloedverdunners en sommige bloeddrukverlagende middelen geven een hoge kans op bloeding.
-ook moet je altijd even de bijsluiter nog doornemen. Sowieso verstandig met zelfmedicatie.
Mocht je gewoon een gezond persoon zijn zonder andere medicatie dan is een lage dosis niet schadelijk, maar je moet niet opschrikken als je bij een hogere dosis eventueel nabloedinkjes van de operatie krijgt.
Neem het advies van een vreemde over het internet ook altijd met een korreltje zout, en bij erge twijfels mag een belletje naar een zorgverlener altijd.
Vr. Gr.
Oeps

Toegevoegd na 10 uur:
Ook 50mg moet prima kunnen! Mijn verdere advies blijft hetzelfde: lees de bijsluiter zodat je weet wat je kan verwachten qua bijwerkingen, bij hogere dosis bloeden wonden sneller na, en kijk uit met andere medicatie die je eventueel gebruikt. Waarschijnlijk is een dosis van 50mg een slow-release middel. Dwz dat het langer werkt, maar niet heel heftig is.