Wat is het gevolg van verkeerde medicijnen nemen?

Ik heb een vriendin die een soort ziekte heeft waar ik momenteel de naam van vergeten ben. Ze heeft van de dokter te horen gekregen dat ze geen slijm mag overdragen aan anderen (dus ze mag niet zoenen etc.). Dit is toch gebeurd. Volgens haar komen er deeltjes van de pillen die ze neemt in het slijm terecht, en dat is dus in mijn mond terecht gekomen dus ik heb indirect medicijnen genomen terwijl deze speciaal voor haar gemaakt zijn. Wat is het gevolg hiervan en wat kan ik het beste momenteel doen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
6.3K
Poet
9 jaar geleden
Vraag eerst eens naar de naam van de ziekte. Waarschijnlijk gaat het niet om de medicijnen maar om de ziektekiemen.
Amadea
9 jaar geleden
Heb jij haar of heeft zij jou gezoend? En jullie wisten hier beide van?

Antwoorden (1)

Het gevolg verschilt per medicijn, per dosering en er kunnen nog andere factoren een rol spelen. Zo weet ik niet of je zelf ook nog medicatie slikt waar het op van invloed kan zijn. Om een goed antwoord te kunnen krijgen kun je het beste contact opnemen met jullie apotheek of met de huisarts.

Toegevoegd na 36 minuten:
Als je zeker wil weten of de gevolgen ernstig kunnen zijn, dan zou je nu direct de huisartsenpost kunnen bellen.